Cхідні і південні регіони України сьогодні найсильніше потерпають від ворожої навали. Цілі міста й села в буквальному розумінні слова зрівняні з землею, всі незгодні можуть бути вигнані з власних домівок, переселені у депресивні райони росії, ув’язнені, піддані тортурам чи й фізично знищені.
Окупаційна влада вдається до давно випробуваної технології перемішування і заміни корінного населення росіянами, лояльними до злочинної політики своєї влади.
Крізь таку політику проходили й попередні покоління українців, зокрема представники української інтелігенції. Під час лекції “Дисидентське обличчя Сходу та Півдня України”, що відбулася 5 березня в межах дискусійної платформи “У пошуках ідентичності”, говорили про їхній досвід боротьби й спротиву системі.
Лекторка — Олена Лодзинська, керівниця Музею шістдесятництва (філії Музею історії міста Києва), авторка і упорядниця книг-альбомів «Алла Горська. Спалах перед світанком»(2019), «Свобода Івана Світличного. До 90-річчя з дня народження» (2019), «Ув’язнені чорнобривці» (2020), «Любов Панченко: повернення / Liubov Panchenko: recovery» (2023).
Про що говорили:
Повний запис лекції — на Youtube-каналі освітньої організації “Культурний Проект”
Окупаційна влада вдається до давно випробуваної технології перемішування і заміни корінного населення росіянами, лояльними до злочинної політики своєї влади.
Крізь таку політику проходили й попередні покоління українців, зокрема представники української інтелігенції. Під час лекції “Дисидентське обличчя Сходу та Півдня України”, що відбулася 5 березня в межах дискусійної платформи “У пошуках ідентичності”, говорили про їхній досвід боротьби й спротиву системі.
Лекторка — Олена Лодзинська, керівниця Музею шістдесятництва (філії Музею історії міста Києва), авторка і упорядниця книг-альбомів «Алла Горська. Спалах перед світанком»(2019), «Свобода Івана Світличного. До 90-річчя з дня народження» (2019), «Ув’язнені чорнобривці» (2020), «Любов Панченко: повернення / Liubov Panchenko: recovery» (2023).
Про що говорили:
- Наскільки теперішня політика щодо України та українців закорінена у практиці російської влади часів імперії та радянського союзу?
- Ким були представники українського руху опору на Сході і Півдні України у 1960-х рр.?
- Чи правда, що носіями української ідентичності переважно було і є населення західних регіонів України?
- Чи можна розглядати рух опору українських шістдесятників у відриві від загального контексту українського національно-визвольного руху ХХ ст.?
- Чим відрізняється український рух опору, зокрема дисидентський, від загальносоюзного та російського?
Повний запис лекції — на Youtube-каналі освітньої організації “Культурний Проект”